Faceți căutări pe acest blog

luni, 21 aprilie 2014

Rasaduri

   Anul acesta am semanat seminte de tomate, ardei, vinete, sfecla rosie, telina cu radacina, busuioc alimentar, cimbru, gulii pentru obtinerea de rasaduri.
   Am preferat soiurile romanesti la tomate, bineinteles cu exceptiile de rigoare adica:  inima de bou , buzau 22, buzau 47,buzau 50,buzau 1600, elisabeta, ruxanda, rosii trandafirii ,rosii mari romanesti ,ghittia. Exceptiile sunt: san marsano 3, montseratti, fiaschetto, hildares, kaliana, prekos, cherry .Fiecare soi sau hibrid de tomate  are particularitatile lui (marime, gust,forma, vigoare, timp de coacere, rezistenta la boli, nivel de productie pe fir, timp de pastrare dupa recoltare, prezenta capacului verde, consistenta, marimea si nr. semintelor).
    Eu recomand cultivarea tomatelor in cunostiinta de cauza , functie  de modalitatile de consum ulterioare ( in salate, la aperitive, congelate, conserve etc)
    Incercati mai multe soiuri de tomate  si cultivati ulterior  numai pe cele care sau ridicat la inaltimea pretentiilor si gusturilor. Multe soiuri (hibrizi) nici pe departe nu au calitatiile descrise pe plicul de seminte sau din reclame . Cultivati cel putin 5-6 soiuri de tomate atat pentru modul de folosire cat si pentru marimea perioadei de recoltare.



Data plantarii rasadurilor de tomate  are o mare importanta in dezvoltarea ulterioara a plantelor. 
Daca temperatura in timpul zilei nu este de minim     16-18  grade celsius plantele nu se dezvolta normal: frunzele se ingalbenesc sau au culoarea verde deschis, sunt firave ,  tulpinile nu se ingroasa, frunzele nu cresc suficient, cresterea in inaltime este minima si daca rasadul a fost dezvoltat se pierde si prima inflorescenta.
  

Daca timpul este si ploios , de exemplu cum a fost in saptamana 14-20 aprilie 2014, am pus degeaba rasadurile mai devreme.  Perioada optima de plantare a rasadurilor de tomate  din punctul meu de vedere este 10- 20 mai.
 



Eu am pus rasaduri de tomate si pe 10 iunie si am avut o recolta super, inclusiv gogonele pentru muraturi. Conteaza si precocitatea soiurilor. Daca de exemplu am pus buzau 1600, prima rosie coapta o vom avea dupa 1 iulie chiar daca rasadul l-am plantatat relativ mai devreme. 
Dezvoltarea rasadului la data plantarii are de asemenea importanta mare dar vom aborda acest subiect impreuna cu alte secrete despre cultivarea tomatelor si a altor legume in urmatoarele postari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu